piatok 12. apríla 2013

Pleť po zime

Ahojte :)

Tento príspevok mám v hlave už dlhšiu dobu len som akosi nemala toľko času naň, lebo som Vám to chcela všetko pekne nafotiť. Po zime a aj počas zimy mávam pocit, že moja koža na tvári sa ako keby scvrkávala. Mám ju suchú a napnutú a dokonca aj šupinkavú. Keď je tento pocit už neznesiteľný vždy si dám moju obľúbenú masku. A o ňu sa chcem teraz s Vami podeliť ;)

Je to skorej maska z kategórie prírodných alebo aj "čo dom dal" :) Jediná ingrediencia čo sa musí kupovať je prírodné bahno. O tomto bahne som sa dozvedela už dávno, v dobre keď som mala veľké problémy s pleťou. Časom som si masku z neho vylepšila na moje potreby a dnes musím povedať, že v podstate iné masky na tvár ani nepoužívam.





 Bahno sa dá zakúpiť v akejkoľvek lekárni. Existuje viacero druhov  a ja mám konkrétne toto. Kupovala som ho asi rok a pol dozadu. Vydrží dlho, lebo na prípravu nepotrebujete toho tak veľa. Toto moje stálo nejaké 4€.

Na prípravu masky budeme potrebovať: liečivé bahno, med, olivový olej, citrón ( zabudla som ho odfotiť).


V miske zmiešame kúsok bahna, cca 1 čajovú lyžičku medu, asi tak pol čajovej lyžičky olivového oleja ( ozaj len trošku aby ste to nemali veľmi mastné) a pár kvapiek citrónu. Ak sa Vám to nebude dať dobre zmiešať ja si zvyknem pridať ešte troštičku vody.


Po zmiešaní by ste mali dostať takú stredne hustú hmotu aby sa dala dobre roztierať. Nesmie byť veľmi riedka lebo Vám to bude stekať dole po tvári ( a preto to nesmie byť ani veľmi mastné). Potom už len naniesť na očistenú tvár pomocou hocijakého štetca. Ja som použila klasický čo dostanete aj v papiernictve.

Masku zvyknem nechať pôsobiť tak 15-20 minút. Pri umývaní ja bahno jemne granulkovité takže Vám to zároveň urobí aj píling. Po tejto maske mám pleť hladkú a už vôbec nie je suchá a napnutá. Používam ju aj keď mám trochu viac vyhádzanú tvár lebo aj bahno aj citrón majú dobré liečivé účinky a citrón dokonca sťahuje póry. 
Aké máte obľúbené masky vy? Používate často masky na tvár?

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára